Informace o zpracování osobních údajů

GDPR: Povinně zveřejňované informace dle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679

  • Úřad pro ochranu osobních údajů najdete na https://uoou.gov.cz/
  • GDPR obecná nařízení /UOOU.cz najdete na https://uoou.gov.cz
  • Oznámení o porušení ochrany osobních údajů - generátor formuláře
  • MVCR - Modelové situace jak postupovat v praxi při ochraně osobních údajů najdete na https://www.mvcr.cz 
  • MVCR - Vzorové dokumenty najdete na https://www.mvcr.cz
  • Vedení spisovny  (Aktualizované vzory Spisového a skartačního plánu SOA)  

Nařízení (EU) 2016/679 představuje právní rámec ochrany osobních údajů platný na celém území EU, který hájí práva jejích občanů proti neoprávněnému zacházení s jejich daty a osobními údaji. GDPR přebírá všechny dosavadní zásady ochrany a zpracování údajů, na nichž unijní systém ochrany osobních údajů stojí a potvrzuje, že ochrana cestuje přes hranice současně s osobními údaji.

Správci a zpracovatelé jsou za určitých podmínek povinni jmenovat pověřence pro ochranu osobních údajů. Podrobněji jsou stanoveny povinnosti při zabezpečení zpracování a nově je zavedena povinnost ohlašovat případy porušení zabezpečení osobních údajů dozorovému úřadu a občanům, jichž se porušení zabezpečení týká.


Správce: 

Obec Provodov
Provodov 28, 763 45

Pověřenec pro ochranu osobních údajů: 

Ing. Oldřich Pavlůsek 
Provodov 278, 763 45

Na pověřence se také můžete obracet s jakýmikoliv dotazy, podněty a požadavky na uplatnění Vašich práv, které se týkají přímo Vašich osobních údajů používaných v rámci některé agendy v obci, a to zejména, pokud se nechcete obrátit přímo na zástupce obce. Pověřenec Vaše dotazy, požadavky a podněty odborně vyhodnotí, předá správci spolu s doporučením, jak je řešit, případně vám poskytne základní informace a konzultaci.


1. Zpracování osobních údajů  

Při zpracovávání osobních údajů se řídíme právními předpisy, zejména nařízením Evropské unie o ochraně osobních údajů (GDPR) platného od 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 s nabytím účinnosti od 25.5.2018. Obec zpracovává osobní údaje (dále jen „OÚ“) ve veřejném zájmu a v nezbytném rozsahu pro plnění povinností vyplývajících ze zákona o obcích a dalších obecně závazných právních předpisů v rámci: 

  1. Samostatné působnosti úřadu (např.  Střet zájmů,  žádosti o dotace,  místní poplatky a daně).
  2. Přenesené působnosti úřadu (např. poskytování informací dle zákona č. 106/1999 Sb., základní registry, územní plánování, ověřování listin a dokumentů, p ozemní komunikace, odpadové  hospodářství, krizové řízení, volby, ochrana životního prostředí). 
  3. Zajištění interních procesů a provozu organizace (např.  výběrová řízení na zaměstnance, pracovněprávní a mzdová agenda, vedení účetnictví, prezentace organizace, uzavírání smluv). 

2. Informace o pořizování fotografií, obrazových a zvukových záznamů z akcí 

Osobní údaje může obecní úřad zpracovávat také na základě veřejného zájmu dle článku 6 odst. 1 písm. c) GDPR. V rámci akcí pořádaných organizátorem akcí Obcí Provodov mohou být pořizovány obrazové a zvukové záznamy za účelem prezentace organizátora akce. Obec Provodov nenese odpovědnost za záznamy pořízené a zveřejněné jinými subjekty. 


3. Principy zpracování a ochrana osobních údajů 

Obec Provodov zpracovává přesné osobní údaje, a to přiměřené, relevantní a omezené na nezbytný rozsah ve vztahu k účelu, pro který jsou zpracovávány. Osobní údaje jsou shromažďovány jen pro předem vymezené, výslovně vyjádřené a legitimní účely. Osobní údaje jsou uchovávány v listinné i elektronické podobě pouze po omezenou dobu, odpovídající účelu zpracování a v souladu s platným vnitřním předpisem ,,Skartační a spisový řád obce“. Osobní údaje subjektu údajů (občan, zaměstnanec) jsou přístupné co nejmenšímu počtu osob. 


4. Práva subjektů údajů: 

Subjekt údajů (občan, zaměstnanec) má 

Právo na opravu (čl. 16)       

  • Dle čl. 16 nařízení má subjekt údajů právo na opravu nepřesných osobních údajů, které o něm bude správce osobních údajů zpracovávat. Subjekt údajů má rovněž povinnost oznamovat změny svých osobních údajů a doložit, že k takové změně došlo. Zároveň je povinen poskytnout součinnost, bude-li zjištěno, že osobní údaje, které o něm správce zpracovává, nejsou přesné. Oprava bude provedena bez zbytečného odkladu, vždy však s ohledem na dané technické možnosti.

Právo na výmaz (čl. 17)

  • Dle čl. 17 nařízení má subjekt údajů právo na výmaz osobních údajů, které se ho týkají, pokud správce osobních údajů neprokáže oprávněné důvody pro zpracování těchto osobních údajů. V rámci veřejné správy je prostor pro uplatnění tohoto práva poměrně omezený. Správce osobních údajů má nastaveny mechanismy pro zajištění automatické anonymizace či výmazu osobních údajů v případě, že již nejsou potřeba k účelu, pro nějž byly zpracovávány. Pokud se subjekt údajů domnívá, že nedošlo k výmazu jeho osobních údajů, může kontaktovat správce osobních údajů nebo pověřence.

Právo na omezení zpracování (čl. 18)

  • Dle čl. 18 nařízení má subjekt údajů do doby vyřešení podnětu právo na omezení zpracování, pokud bude popírat přesnost osobních údajů, důvody jejich zpracování nebo pokud podá námitku proti jejich zpracování.

Právo na přenositelnost údajů (čl. 20)

  • Dle čl. 20 nařízení má subjekt údajů právo na přenositelnost údajů, které se ho týkají a které poskytl správci, ve strukturovaném, běžně používaném a strojově čitelném formátu, a právo požádat správce osobních údajů o předání těchto údajů jinému správci.
  • Pokud v souvislosti se smlouvou nebo na základě souhlasu poskytne subjekt údajů osobní údaje a jejich zpracování se provádí automatizovaně, má právo získat takové údaje ve strukturovaném, běžně používaném a strojově čitelném formátu. Bude-li to technicky proveditelné, lze údaje předat i Vámi určenému správci, bude-li řádně určena osoba jednající za příslušného správce a bude možné ji autorizovat.
  • V případě, že by výkonem tohoto práva mohlo dojít k nepříznivému dotčení práv a svobod třetích osob, nebude možné Vaší žádosti vyhovět.

Právo vznést námitku (čl. 21)

  • Dle čl. 21 nařízení má subjekt údajů právo vznést námitku proti zpracování jeho osobních údajů z důvodu oprávněného zájmu správce osobních údajů.
  • V případě, že správce osobních údajů neprokáže, že existuje závažný oprávněný důvod pro zpracování, který převažuje nad zájmy nebo právy a svobodami subjektu údajů, správce osobních údajů zpracování na základě námitky ukončí bez zbytečného odkladu.

Právo podat stížnost (čl. 77)

  • Subjekt údajů má právo obrátit se na Úřad pro ochranu osobních údajů (www.uoou.cz).

Právo na odvolání souhlasu (čl. 7)

  • V případě zpracování Vašich osobních údajů na základě souhlasu ke zpracování osobních údajů dle čl. 6 odst. 1 písm. a) nařízení nebo čl. 9 odst. 2 písm. a) nařízení, (při činnosti obce dochází k takovému zpracování výjimečně), máte právo udělený souhlas kdykoliv odvolat, a to u správce osobních údajů.

Vaše požadavky budou vždy řádně posouzeny a vypořádány v souladu s příslušnými ustanoveními obecného nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR). V případě, že Váš požadavek na poskytnutí těchto informací bude zjevně bezdůvodný nebo nepřiměřený, zejména opakovaný v krátké době, můžeme požadovat úhradu přiměřených nákladů na základě vydaného Sazebníku úhrad. 

5. Způsob uplatňování práv subjektů údajů

elektronickým podáním:

  • prostřednictvím elektronické podatelny se zaručeným elektronickým podpisem obec@provodov.cz
  • prostřednictvím datové schránky:  twearem
  • osobně v podatelně obecního úřadu (písemná žádost, občanský průkaz) v úředních hodinách 

Postup k uplatnění práv subjektů údajů 

Přijetí žádosti

  1. Identifikace žadatele
  2. Vyhodnocení žádosti
  3. Rozhodnutí o žádosti
  4. Výkon rozhodnutí
  5. Informování žadatele

Lhůta na zpracování žádosti činí 30 dní ode dne přijetí žádosti. Lhůtu lze ve výjimečných případech prodloužit až o 60 dní, zejména z důvodu komplexnosti a obtížnosti případu, o čemž musí být subjekt údajů ze strany správce údajů informován, včetně důvodu prodloužení.

6. Informování o zpracování údajů 

Při zpracování údajů v působnosti Obce Provodov jsou subjekty údajů transparentně informovány: 

  • webovými stránkami  obce 
  • doplňující písemnou informací o zpracování osobních údajů poskytovaných ve vybraných agendách vyžadující informovaný souhlas  

Odkazy

Informace o zpracování osobních údajů v jednotlivých agendách úřadu